Zon­der ouders/verzorgers kun­nen we niet de school zijn die we met elkaar wil­len zijn. We doen het samen!

Ouder­be­trok­ken­heid

Onder ouder­be­trok­ken­heid ver­staan we de samen­wer­king tus­sen ouders/verzorgers en school waar­in er van­uit een geza­men­lij­ke ver­ant­woor­de­lijk­heid gewerkt wordt aan de (school)ontwikkeling van uw kind. Bij­voor­beeld door te hel­pen met huis­werk, belang­stel­ling te tonen voor wat er geleerd wordt en res­pect te tonen voor de leer­kracht.

  • We dra­gen met elkaar de ver­ant­woor­de­lijk­heid voor de cog­ni­tie­ve ont­wik­ke­ling van uw kind. Dat bete­kent dat we u vra­gen om veel met uw kind te lezen en om uw kind te hel­pen met huis­werk of extra oefen­werk. 
  • Ook de ont­wik­ke­ling van soci­aal gedrag vindt voor een deel plaats op school. In situ­a­ties waar­bij een kind hulp nodig heeft van vol­was­se­nen om te leren hoe het om dient te gaan met ande­ren, zal ook uw inzet en mee­den­ken ver­wacht wor­den.
  • Leren leren gaat niet van­zelf. Het is een com­plex samen­spel van ver­schil­len­de fac­to­ren en vaar­dig­he­den. De wis­sel­wer­king tus­sen juf/meester en ouders over weder­zijd­se ver­wach­tin­gen hier­om­trent, is voor een kind van essen­ti­eel belang om tot leren te komen.