Tij­dens de Kin­der­boe­ken­week zijn er veel acti­vi­tei­ten op school die te maken heb­ben met, uiter­aard, boe­ken en lezen.

Cen­traal staat het ple­zier in lezen om zo te komen tot méér lezen. De lees­vaar­dig­heid van de kin­de­ren in Neder­land ‘holt’ ach­ter­uit. En dat komt o.a. door­dat er bui­ten school steeds min­der gele­zen wordt. En lezen wordt pas leuk als je het goed kan en daar­voor moet je lees­ki­lo­me­ters maken. Dus: papa’s, mama’s, oma’s, opa’s, tan­tes, ooms, buur­vrou­wen, buur­man­nen, broers, zus­sen, neven, nich­ten en alle ande­re (jong)volwassenen die wel eens met kin­de­ren samen zijn: pak een boek en ga voor­le­zen! Hart­stik­ke gezel­lig en hart­stik­ke goed voor de lees­ont­wik­ke­ling van onze kin­de­ren!

Van­daag gaven de kin­de­ren op school zelf het goe­de voor­beeld: de oude­re kin­de­ren lazen de jon­ge­re kin­de­ren voor uit favo­rie­te boe­ken. En dat was erg gezel­lig!